Fröjdefull jul.

Min kväll idag gick åt till julpyssel med papprena ur serien fröjdefull jul. De papprena är just nu mina favoriter. Jag älskar allt som har med julen och göra och julpysslet gör det ännu bättre. Imorse så såg jag julkalendern på tv, den verkar lite speciell. Vi får se om den är bra.

Här kommer bilder på julkortet jag gjorde. Allt papper kommer ur serien fröjdefull jul.

Jag älskar de där små tomtenissarna, de är så söta.♥

Kortet är 7cm*12 cm. Det är dubbelvikt så att man ska kunna ha en tag* i.
Alltså blir måttet på papperet man behöver 14cm*12cm.
Jag har satt ihop det med dubbelhäftande tejp.
Tänk på att bara sätta längst ut i kanterna så att du kan stoppa ner en tag*.
Jag har även dekorerat med självhäftande halvpärlor.
En sak som är vädigt bra med de här julpapprena är att längst ner på varje så
finns det en rand där det står god jul. Det är därífrån jag har tagit det.

Där nere i kanten har jag bara klippt lite på fri hand, det blev ganska häftigt.

En enkel baksida.

Det som man ska stoppa i.

Egentligen så ska det här kortet vara större men man kan ju ändra storlek, använd er fantasi. Det finns inga regler och det är det som är så bra. Man får göra exakt hur man vill och ingen kan komma och säga att det är fel.

Tag* - ungefär som en etikett.

Det finns många ord inom scrapbooking som man inte vet vad det är. Här finns förklaringar på några.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0