bloggutfrågning

1 - Hur länge har du bloggat? I cirka 2 månader.

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? Jag läste kompisars bloggar och Fokis.

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i? Fokis.Ett tag tog jag en paus då jag slutade läsa hennes blogg, men jag började om för den är så bra.

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? Ganska okej, jag har ju inte bloggat så länge men lite skillnad är det.

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? Cirka 4 stycken som jag läser dagligen och andra som jag tittar in på nån gång.

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)? De flesta är dagboksbloggar men jag läser även rätt så mycket scrapbookingbloggar.

7- Nämn en bloggare (obs:länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om. Fokis, jag tycker jättemycket om hennes blogg men hon har en helt annan stil än mig.

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. Vet inte kanske nån av mina kompisars bloggar. Lina & Ellen.

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? Min farbror tycker att det är jättekul, han är en av mina läsare. Min familj tycker väl att det är en kul sak.

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? Det tror jag, ingen har då nämnt något.

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? Har inget svar på frågan.

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. Jag har inte bloggat så länge så jag vet inte.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? Har inget svar, konstig fråga.

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? Man får reda på saker om den men man lär inte känna den.

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? Nej.

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? Kanske.

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar Nej, inte än så länge och jag hoppas att det aldrig händer.

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar? Nja.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig? Det finns typ inga.

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? Ja om jag fortfarande tycker att det är kul.

21 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten. Foki, Lina, Ellen vet ingen mer.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0