Oboe

Jag kommer ofta att skriva att jag har spelat oboe, och då kanske ni undrar vad det är.
Som ni kanske förstår så är det ett instrument, ett blåsinstrument.
Det är ett ganska ovanligt instrument så jag förstår om ni inte har sett det.
Därför har jag tänkt visa hur det ser ut.




En Oboe.





Jag när jag spelar.

Oboe är ett ganska svårt instrument.
Bara att få ljud i röret kan vara svårt om man inte tränat.
Lju duktigare man blir och ju mer muskler man får i munnen desto
hårdare rör ( svårare att spela på men det blir snyggare ton)  har man.
Jag skulle gissa att en som aldrig har prövat spela på ett rör skulle ha VÄLDIGT
svårt att få ton i mitt rör.
Eftersom det är rätt så hårt.



Min nya bok. Disney solos for oboe.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0