VM-sprinten!

Hej! Jag har just sett finalen i vm-sprinten! Om ni inte såg så kan jag ju berätta att Marcus Hellner utklassade alla andra, t.o.m. Petter Northug. Om man inte är så insatt i skidor så är han en av världens bästa skidåkare, både då det gäller sprint och distans. Marcus Hellner hamnade sist i starten vilket inte är bra när det gäller sprint, som nästan bara handlar om position. Men i den trånga uppför-backen så körde han förbi alla och fortsatte i ett rasande tempo. Just innan mål så var han nästan tio meter före de andra. Han tog alltså guld, Petter silver och Emil Jönsson tog brons. Så det blev två svenska medaljer, en riktigt bra start för Sverige i VM! Efteråt så visade de finalen igen men med norska kommentatorer, det var väldigt kul att se. Hahaha:-)

Jag bestämde mig att inte fara på skidträning på grund av kylan. Så nu har jag inte så mycket att göra. Det blir väl att spela oboe och kanske scrappa lite. :-)

Nån mer än jag som skulle vilja ha ett strå med såna här på nu?
Mmm...mums!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0