Det stod mellan oboe och fiol.

Ikväll så ska Stina till musikskolan på öppet hus och testa instrument. Jag kom själv ihåg när jag gick i tvåan och var där. Jag fick till jättehöga toner på alla brass-instrument. Och när jag testade oboe så blåste jag i röret och Ulla (min oboelärare) tryckte på klaffarna så att vi tillsammans spelade Pippi Långstrump. Jag kommer fortfarande ihåg det och kommer nog aldrig att glömma det.=) När jag skulle välja instrument så stod det mellan oboe och fiol. Men jag tog oboe som förstahandsval och det är jag glad för eftersom att det är världens bästa instrument! och annars hade jag ju inte kunnat va med i Bolidenblåset. Nu har jag spelat det i drygt 3 år och det är fortfarande jättekul! Ett tips till er som spelar nåt instrument: se till att börja en orkester efter ett tag för det blir MYCKET roligare då.

Som jag kanske har sagt så ska jag på provspelning i maj. För att försöka komma med i ssb som är en orkester i stan. Det är den här låten som jag ska spela då: (fast det kommer nog inte låta så där bra men, hihi)

Cimarosa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0