Jul....

Imorgon är det första december, alltså bara 24  dagar kvar till julafton. Jag tänker att det snart är julafton men när jag säger att det är 24 dagar kvar så låter det som jättemycket. Vad har ni önskat er i julklapp? Jag har önskat mig en mobil och flera olika stansar (till scrapbooking). Jag hoppas verkligen att jag får en mobil, jag håller tummarna.
Det bästa med julen tycker jag är julstämningen och det man gör på julafton. Har ni tänkt på att julafton nästan är likadan år efter år. Man har sina traditioner, jag menar, de flesta ser kalle anka vid tre, man öppnar paketen vid en viss tid och äter vid en viss tid. Vår julafton brukar se ut ungefär så här: antingen så är vi hos farmor eller hos oss. Vi börjar med att stiga upp och äta tomtegröt till frukost, hela familjen äter frukosten tillsammans. I våran familj är inte det så vanligt så det blir lite speciellt. Sen går vi till kyrkan och efter det så fikar vi hos farmor(även om vi ska fira jul hos oss). Vi ser kalle anka, äter mat och till sist i slutet så ÖPPNAR VI PAKETEN. Det är typiskt att paketen är sist fast om man skulle öppna dom på morgonen så skulle man ju inte ha något att längta till.

Jag har sytt tomteluvan själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0