nonstop

Nu har jag, Ellen och Lisa bakat nonstopkakor.
Sen gjorde vi drinkar och bjöd mamma, Stina och farmor.
Här är receptet(som jag fick av Ellen):

2 ägg
125 gr mjukt smör   } Blanda med elvisp
3 dl socker

4 1/2 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker  } blanda med sked
1 tsk bakpulver
1 dl cacao

Blanda ihop allting med elvisp och tillsätt 1/2 tsk salt.
Gör små runda bollar av smeten ca. 35 gr
Lägg bollarna på plåten med  mellanrum.
Platta ut dom lite och lägg på 3 nonstop på varje.
Det blir ungefär 30 stycken av en sats.
Dom ska gräddas i ugnen i 10 minuter på 175 grader.

DOM ÄR JÄTTEGODA SÅ TESTA ATT BAKA DOM !!!!!!!!!!!

Så här såg våra ut innan gräddningen.



och efter.


Mmmmmmmmmmmm........




Degiga bagare



Drinkarna





Kommentarer
Postat av: Johan o Maria

Halloj!



Snygg blogg - mycket bilder, lite text! Kanske som det ska vara. Men saknar Stina på korten. Nå´n rättvisa måste det väl va!

Kramar från en annan bagerska o hennes sjukling i södern

2010-09-15 @ 18:11:45
Postat av: Stina

De där var veldit bra tyte jag om Stina.

2010-09-15 @ 19:59:58
Postat av: Anna

hej!

vet du elr kan du hjälpa mig med en header!?!?

skulle verkligen uppskatta de!♥

hoppas du/ni svarar

kram!

2010-09-15 @ 20:14:22
URL: http://aooww.blogg.se/
Postat av: ronja

de blev verkligen go'a :)

2010-09-16 @ 18:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0