Layouter

Jag har bara gjort tolv layouter i mitt liv. Ändå känner jag hur mycket jag har utvecklats sen den första. Även fast man kanske inte blivit nöjdast med den senaste så har man gjort en mycket mer komplicerad layout än den första och andra o.s.v. Med nya tekniker och annan inspiration. Man lär sig jättemycket på en endaste layout.

Jag har inte haft nån som hjälpt mig när jag scrappat. Men det behöver man inte heller eftersom det finns inga rätt eller fel. Men inspiration är viktigt eftersom annars har man ingen aning om hur man kan göra. Jag har bara varit på en scrapkurs än så länge och då gjorde vi inte ens en layout. Istället är Internet en jättestor inspirationskälla för mig. Jag läser scrapbloggar och andra hemsidor för scrapbooking där personer som är mycket mer erfarna än jag visar bilder på sina layouter. Man får hur mycket inspiration som helst bara av att se något. Det är ett tips som jag tycker ni ska prova. dezssutom så får man ju se annat material och hur fint man egentligen kan göra. Om ni har problemet att ni inte blir nöjda med era saker för att ni tycker att alla andra gör mycket finare, så måste ni ändra på eran åsikt och inte titta på det fula utan det fina och bra med era layouter.

Det finns inte bara bloggar att läsa. Jag har just hittat en tidning som bara finns på internet och som är fullproppad med scrapbooking-inspiration! Läs den här!! :-)

Från början gjorde jag ju inte layouter utan mest askar och kort m.m. Men jag testade göra en layout och det är jättekul, jag tycker det är roligare än att göra askar, kort och sånt. Så om ni inte har testat att göra en layout så borde ni testa för det är jättekul!! Det är bara att välja ut några kort som man tycker är fina och starta!! Mitt tips är att man lägger upp allt som man tänkt sig innan man limmar fast det.

Här kan ni se min första layout och alla andra i ordning till den sista.


Från början använde jag nästan bara cardstock.



Här skrev jag lite text till.

Till ''På en rosenbädd'' använde jag ganska mycket dekorationer.

Med ''på toppen'' var jag nöjd för att jag lyckats använda mina stansar.





Den här blev jag jättenöjd med :-)

Jag använde symaskin!!

Jag tycker att papprena matchar kortet bra.





Och den sista som jag inte vet vilken av placeringarna det blir än.

Kommentarer
Postat av: sesse

oj så snygga!!!;)

2011-02-25 @ 15:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0