Mera frågor...

Hur upptäckte du scrapbookingen/kortmakeriet? När?
Jag började lite med att göra kort för ett till två år sen. Det började nog med att jag var på pysselaffären i stan och såg att dom hade jättefina papper. Jag hade alltid tyckt om att pyssla och gjorde mycket halsband och så. Jag gjorde några kort på ett år, (på väldigt låg nivå). Min mormor jobbar på handelsgården och där hade dom börjat sälja scrapsaker så jag köpte lite där och det fortsatte på samma låga nivå. I somras så stod jag på en marknad med mormor. En annan som stod med oss höll på med scrapbooking och hon tipsade om skärmaskin. Mormor gav mig en skärmaskin för att jag hade hjälpt henne på marknaden och det var så allt började. Det är kanske därför jag tycker om min skärmaskin så mycket.:) Jag och några kompisar + Lisa, min syster for på en scrapkurs där vi lärde oss mycket. Jag började läsa scrapbloggar som gav mig mycket inspiration. Och såsmåningom så gjorde jag min första layout. Först hade jag bara gjort saker som askar, små album, väskor och kort m.m.

Hur har du förändrats/utvecklats sedan dess?

Jag har utvecklats jättemycket. Tycker i alla fall jag. Jag har lärt mig jättemycket med hjälp av Internet.

Hur skulle du själv beskriva din stil?

Jag använder nästan inga dekorationer utan mest papper, ofta klipper jag ut saker ur papper som blir dekorationer.

Har du favoritfärger när du skapar?

Grön har blivit en liten favorit, särskilt på cardstock.

Inspireras du av någon särskild person? Eller någon särskild sida?
Jag inspireras av det mesta.:)

Ditt bästa/sämsta köp inom scrappingen?
Eftersom jag inte köpte skärmaskinen själv så kan jag ju inte ta den men det är nog papper...om det kan vara det. Sämsta köpet är kanske nån stämpel som jag inte har användning för.

Har du någon/några favoritprodukter??
Nja, inte än, tror jag..

Vart får du all kreativitet ifrån? Har du fler hobbies?
Mina intressen förutom scrapbooking är ju musik och skidor men jag vet inte om man får så mycket kreativitet av det. Jag är ganska kreativ och jag är glad att jag har hittat scrapbooking så att jag får använda kreativiteten.

När du sätter dig för att skapa, går du tillväga på något speciellt sätt då??
Jag väljer oftast ut ett eller flera kort. Sen väljer jag papper som passar till det och försöker lägga upp det på nåt sätt.

Två av favoritlayouterna:
Jag har ju bara gjort cirka 15 layouter men jag visar ändå de två jag är mest nöjd med. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0