Vinter-os

Idag var det ju vinter-os. Jag kom just hem efter att ha släpat väskan och skidorna från sidtjärn till skolan och sen hem igen. Våran klass kom på delad fjärde plats med alla de klasser som inte blev 1, 2 eller 3.


På förmiddagen var vi nere vid malmbacka där vi gjorde följande:
  1. Hemligt uppdrag - bygg nåt som symboliserar Boliden med hjälp av det som finns i naturen.
  2. Sparkrace (jag var med)
  3. Curling med hockeypuckar
  4. Dragkamp
  5. Lunch - ugnspannkaka<3
  6. Springstafett
  7. Skidstafett (jag var med och blev tvungen att köra två av sträckorna)
  8. Typ Orientering med hela klassen.
Vi gjorde en guldtacka på första uppgiften.



Om knappt tre timmar så är det första start på klubbmästerskapet. Det brukar alltid vara klassisk stil men i år är det skate. Det blir kul, jag brukar ju inte tävla så mycket och speciellt inte i skate. Jag har typ bara gjort det en gång. Men som jag kanske har sagt så kan jag ju ta det hur lugnt som helst för jag vinner ändå i min klass eftersom jag är ensam. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0